Langrenn, statistikk, synlighet, prestasjoner, underholdning.

11071039_939458109427438_5085618580240126147_nStatistikk fra Visma Skiclassiks viser at langrenn er mer populært enn noensinne.           Foto: Skiclassics.

  • Totalt  50.000  amatørløpere deltar i rennene
  • 5.000 – 18.000 starter pr renn
  • 20 millioner TV-seere i over  70 land ser på
  • I Norge sender TV2 samtlige renn direkte
  • Visma Ski Classics drives av Ski Classics AB og eierne er  Vasaloppet, Birken og W SportsmediaDSC_0052                                            Tone Sundvor på pressekonferanse i Skiclassics.                                                                                                             Antall unike brukere  på http://www.Langrenn.com har de 9 første måneder i 2013 steget fra 620.000 til godt over 1,7 millioner i 2015.   http://www.langrenn.com/tredoblet-lesertall-for-langrenn-com-de-siste-2-aar.5803192-1743.html  Dette er hele 177 prosent opp, altså nesten en tredobling.
    Antall besøk er på sin side ikke så langt unna en dobling i samme periode, fra 3,5 millioner til nær 6,1 milloner besøk.

Synlighet. 

I skisporten har det fram til de siste årene vært bekledning innen for variasjoner av hvit, blått og rødt. Kjedelig? Kanskje, men ikke avgjørende for synligheten til teamet eller løperen. Vi kan aldri kompensere for gode prestasjoner med fargesparakende tøy, men en kombinasjon hjelper til med gjenkjennelseseffekten. Vårt team har gjennom kleslevrandøren Original teamwear og SWIX gjort oransje til en del av vår merkevare. Tilfeldigheter gjorde at vi dette ble fargen – når variasjoner av alt annet var prøvd i Swixcreator   http://www.kalaswear.no/design-selv/swix-creator/   havnet vi på dette.

I år har Original tatt dette ett hakk videre og laget skidresser i fluoriserende farger. Allround har fått to varianter skidresser og Langløp en tredje variant. 2_6a6bacac{A03AFEFB-99CB-4ADD-92A8-0632782C0543}

Prestasjoner og underholdning.

Plass Navn Startnr. Klubb Tid Differanse
1 Simen Østensen 1 Team United Bakeries 31:51.6 0.0
2 Didrik Tønseth 2 NOR 31:52.2 0.6
3 Eirik Brandsdal 3 NOR 32:30.4 38.8
4 Calle Halfvarsson 5 SWE 32:43.7 52.1
5 Mikael Gunnulfsen 8 Team Synnfjell 33:08.6 1:17.0
6 Sebastian Eisenlauer 20 GER 33:09.0 1:17.4
=6 Anders Gløersen 18 NOR 33:09.0 1:17.4
8 Ilia Chernousov 9 RUS 33:09.2 1:17.6
9 Ola Vigen Hattestad 17 NOR 33:09.4 1:17.8
10 Øystein Pettersen 22 Team United Bakeries 33:09.8 1:18.2
11 Jean Marc Gaillard 16 FRA 33:10.4 1:18.8
12 Niklas Dyrhaug 6 NOR 33:12.1 1:20.

Lista er morsom lesning og ikke minst for alle som er med i og rundt Team Synnfjell og at vi som Team og Mikael et gode sponsorobjekt. Lørdagens finale i Trondheim, hadde 450 000 seere og en markedsandel på 50 %.

Aure – 383 000
Orkdal – 399 000
Trondheim – 452 000

Hytte Gamlestølen.Synnfjell

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s